Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Stark start på 2011

Publicerad: 15 Februari 2011, 07:39

Annonsköpen ökade med i genomsnitt 36,5 procent i januari. Tv:s tillväxt blev över 50 procent. Försäljningen i radio med närmare 90 procent.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Förutom tv och radio ökade också direktreklam med närmare 80 procent i mediebyråbarometern för januari. Dagspressens gick sämre än genomsnittet. Storstad växte med 20 procent, landsortspressen med 15 och kvällspressen men 13,4 procent.

Den urstarka starten av försäljningsåret ska dock ses i ljuset av att januari 2010 var försäljningen fortfarande låg. Dessutom har fler aktörer redan tecknat årskontrakt jämfört med i fjol.

Vissa kategorier minskade dock under januari. Facpress med 1 procent, Sök med 3 procent och populärpress med 11 procent.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.