Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Stark digital tillväxt för Hall Media

Publicerad: 5 Mars 2018, 08:30

Hall Medias vd Mats Tidstrand.

Hall Media, tidigare Hallpressen, ökade omsättningen och förbättrade resultatet med 30 miljoner kronor förra året.


Omsättningen ökade med 3 miljoner svenska kronor till 550 miljoner. Resultatet ökade från minus 23 miljoner året innan till plus 7,5 miljoner i fjol.

– Sammantaget ett starkt resultat och ett år som fortsatt präglats av hög förändringstakt. Under 2017 har koncernen genomgått ett profilbyte med bland annat namnjustering till Hall Media. Processen är ett led i utvecklingen till det moderna mediabolaget, säger koncernens vd Mats Tidstrand.

Annonsintäkterna ökade med 1 miljon till 243 miljoner svenska kronor.

– I resultatförstärkningen bidrar starkt den positiva annonsutvecklingen som på helår stannar på plus totalt, vilket innefattar en 30-procentig digital annonstillväxt.

Läsarintäkterna minskade med 2 miljoner kronor till 189 miljoner. Koncernen införde sin betalmodell under fjolåret, och de digitala abonnemangen ökade som en följd av det med 500 procent till 5 731.

– Digitala abonnemangen ökar kraftigt under året där lanseringen av premium på bolaget samtliga betalsajter ingår.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.