Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Stampens lokaltidningar gör gemensam kampanj

Publicerad: 21 november 2017, 13:04

Stampens olika lokaltidningar gör nu en gemensam kampanj som lyfter tidnignarnas medarbetare och vikten av lokal journalistik. Budskapet är ”Nyheter med närvärde”.


Ämnen i artikeln:

KampanjLokalpressStampen

Den startade med Hallands Nyheter och Hallandsposten, fortsatte igår med TTELA och Strömstads Tidning och avslutas om två veckor med Bohusläningen.

– Genom att sammanföra chefredaktörer, marknadskoordinatorer och kreatörer på redaktion och marknad har vi skapat en redaktionell varumärkeskampanj gemensam för alla titlar. Kampanjen är dessutom helt internt producerad i allt från strategi och idé till bilder, texter och layout liksom framtagning av mediestrategi och medieköp, säger Cecilia Frisk, publisher på TTELA.

Huvudbudskapet är ”Nyheter med närvärde” och fokus är på att lyfta titlarnas redaktionella profiler och den kvalitativa lokaljournalistiken.

– ”Nyheter med närvärde” tar utgångspunkt i relationen mellan läsaren, reportern och tidningen. Vårt löfte är att ta läsarna närmare händelsen, jobba närmare deras vardag och ta dem närmare andra människor och kärnan i olika ämnen. Detta genom att fortsätta leverera lokala bevakningar, livesändningar och granskningar, säger Cecilia Frisk.

Målen med kampanjen är att bekräfta befintliga prenumeranter och annonsörer samt att attrahera nya läsare. Fler mål är att ”skapa synlighet och närvaro av respektive varumärke utanför de egna kanalerna och höja självkänslan hos medarbetarna i allmänhet och journalisterna i synnerhet”.

Kampanjen kombinerar Stampens egna kanaler med trafikreklam, stortavlor och digitala storskärmar.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

KampanjLokalpressStampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News