Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Stampenchef tar över Schibsteds Let’s deal

Publicerad: 25 Augusti 2015, 08:03

Fredrik Dobber är ny vd för Schibsteds rabatt- och shoppingsajt Let's deal.


Fredrik Dobber kommer närmast från Stampen Local Media där han var försäljningsdirektör fram till och med första juli i år. Innan var han bland annat annonschef på GP och Key Account Manager för tidningens bostadsmarknad.

Nu blir han vd för Schibsteds rabatt- och shoppingsajt Let’s deal. Verksamheten startade 2010 av grundarna Alexander Hars och Lars Karlsson. Företaget hade 2014 en omsättning på 129 miljoner kronor och kommer under 2015 att ha över 100 medarbetare i Sverige.

Jag känner stor ödmjukhet och entusiasm inför uppdraget att få leda Lets deal som är ett mycket starkt, expansivt och välskött bolag inom näthandel. Som marknadsledande i Skandinavien inom deals och med en affärsidé med stor internationell potential blir fokus framåt att fortsatt rigga bolaget för stark tillväxt och expansion till fler länder, säger Fredrik Dobber i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.