Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Stampen ska fördubbla Eurosports trafik

Publicerad: 4 December 2012, 08:15

Från och med årsskiftet ska Stampen Sports Media samarbeta med Eurosport för att utveckla kanalens svenska sajt.


Ämnen i artikeln:

EurosportStampen

I dag har Eurosport.se omkring 75 000 unika besökare per vecka och mobilsajten 45 000 unika besökare per vecka. Målsättningen är att samarbetet med Stampen ska fördubbla den på ett år.

Vi vill ge Sverige bättre sport, säger Mathias Resare, vd för Stampen Sports Media.

Det är inget fel på vad Eurosport gör i dag. Men kanalen har ett kännedomsproblem på nätet menar han.

Och där kan vi hjälpa till.

Stampen Sports Media kan också bidra med mer lokalt material, först och främst rörliga inslag. Det kommer också att bli en viss sampaketering med SvenskaFans och Autosport som också ingår i Stampen-sfären.

Kan det bli tal om att utveckla samarbetet så det gäller Norden till exempel?

Det pågår inga sådana diskussioner i dag. Båda parter är ödmjuka inför hur marknaden fungerar. Nu är vårt mål att få Eurosport.se att växa.

Ämnen i artikeln:

EurosportStampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.