Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Stampen sjösätter ny organisation vid årsskiftet

Publicerad: 14 december 2017, 13:37

Henrik Carlsson blir försäljningsdirektör på SLM när mediehuset omorganiserar internt.

Henrik Carlsson, i dag produkt- och digitalchef på Stampen Lokala Medier, blir försäljningsdirektör i samband med att det omorganiseras internt.


Konsekvensen av omorganisationen blir att försäljningsavdelningarna slås ihop till en enhet. Samtidigt bildar produktionsavdelningarna en ny avdelning som går under namnet Media Services och leds av Monica Zetterberg, i dag chef för annonsproduktionen.

”Under året som gått har vi gjort ett antal förändringar för att utveckla vår journalistik och annonsaffär i samtliga kanaler. Bland annat har den digitala redaktionen slagits ihop med printredaktionen. Nu är det dags att göra samma förändringar på produktionssidan, det vill säga organisera oss efter funktion och inte efter distributionskanal”, säger Johan Hansson, vd Stampen Media.

I samband med omorganisationen blir Henrik Carlsson försäljningsdirektör. Han kommer närmast från rollen som produkt- och digitalchef på Stampen Media. Dessförinnan arbetade han som digital försäljningschef på Stampen Lokala Medier.

”Henrik har en gedigen erfarenhet och har gjort ett mycket bra jobb i sina tidigare chefsroller på Stampen Media. Han har bland annat med framgång byggt upp vår digitala försäljning och har en ledande roll i den stora säljutbildning vi nu gör på alla våra titlar”, säger Johan Hansson.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.