Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Stampen köper sportsajt

Publicerad: 23 Maj 2008, 11:04

Stampen Media Partner köper sportsajten Svenska Fans.com, som har över 250 000 unika besökare per vecka.


SvenskaFans är Sveriges största renodlade sportsajt och har blivit utsedda till Sveriges bästa sportsajt 2002, 2004 och 2007. Bolaget driver även FanTV som gör webb-tv, samt produktionsbolaget Dobb Production.

”SvenskaFans är riktigt spännande och kommer att fortsätta vidareutveckla sportbevakningen i Sverige och världen som ett fristående bolag inom Stampen-gruppen. Samtidigt kommer bolaget via vårt partnerskap att ges möjligheter att involvera ännu fler sportintresserade och på så sätt ytterligare stärka sin position ”för fans av fans”, säger Pelle Mattisson, vd och affärsområdeschef Stampen Media Partner i ett pressmeddelande.

”Genom Stampen Media Partner får vi ett partnerskap med en aktör som har stor erfarenhet av media skapade utifrån individens villkor. Samtidigt är det här ett härligt erkännande av den sportbevakning som vi dygnet runt skapar inom SvenskaFans och FanTV”, säger Anders Nettelbladt en av bolagets grundare och idag chefredaktör och vd, i samma pressmeddelande.

SvenskaFans/FanTV kommer att ha fyra team på plats under sommarens fotbolls-EM i Österrike/Schweiz som.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.