Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Stampen köper in sig i webbapotek

Publicerad: 7 December 2010, 09:13

Stampen Media Partner blir delägare i Familjeapoteket.se som ger råd och säljer läkemedel på nätet. Det kommer att bli mer e-handelsrelaterade verksamheter i Stampen Media Partner nästa år, säger vd Pelle Mattisson. (Uppdaterad med intervju)


Ämnen i artikeln:

Stampen

För tillfället erbjuder sajten receptfria läkemedel med kvalificerad rådgivning via farmaceuter och en expertpanel. I nästa fas ska den sälja receptbelagda läkemedel med hemleverans. Målsättningen är att bli Nordens ledande internetapotek

”Vår satsning på e-handel bygger på att Stampens mediehus tillsammans har en stark relation med ungefär halva Sveriges befolkning och att vi därför kan hjälpa e-handelsbolag att utvecklas ännu snabbare än vad som är möjligt på egen hand. I dagsläget är vi engagerade i Odla.nu, Katshing.se och Familjeapoteket.se och vi ser fram emot att välkomna fler nischade e-handlare till oss framöver”, säger Pelle Mattisson, vd och affärsområdeschef Stampen Media Partner, i ett pressmeddelande

Företaget grundades 2004 av Louise Jansson och Susanne Söderberg. Huvudägare är Sjätte AP-fonden.

Stampen går in som minoritetsägare genom en riktad nymemission. Hur stor andel vill Pelle Mattisson, vd och affärsområdeschef för Stampen Media Partner, inte avslöja.

Är et är en del i en strategi att hitta andra affärsmodeller än bannerannonsering?

Absolut vi har relationer med stora delar av Sveriges befolkning genom våra sajter, och nu ska vi växla över de relationerna i trnsaktionerna. Det kommer att bli mer e-handelsrelaterade verksamheter i Stampen Media Partner nästa år.

Genom förvärv eller uppstarter?

Genom att vi går in i bolag, genom att förvärva dem eller genom nyemissioner.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.