Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Stampen gör sig av med Modern Women Media

Publicerad: 29 Juni 2017, 06:22

Martin Alsander, vd och koncernchef för Stampengruppen.

Stampen säljer Modern Women Media till Peter Scheffer Group. Ägarbytet genomförs vid månadsskiftet.


Ämnen i artikeln:

Modern Women MediaMartin Alsander

Modern Women Media (MWM) är i dag en del av affärsområdet Stampen Media. Till MWM hör bland annat Devote.se, Familjeliv.se och Rodeo.se. I slutet av juni tar Peter Scheffer Group, som bland annat äger sajten alltförföräldrar.se, över medieverksamheten.

”Stampens fokus när det gäller medieverksamheten ligger nu fullt ut på att utveckla våra mediehus i Västsverige. Den här avyttringen handlar primärt om att vi måste lägga fokus på rätt saker och prioritera kring våra satsningar”, säger Martin Alsander, koncernchef för Stampengruppen, i ett pressmeddelande.

För Stampen ligger nu fokus på att bygga upp en prenumerationsaffär för sina tidningstitlar.

”Vår medieverksamhet kommer mer än tidigare att bygga på en prenumerationsaffär och MWM, som är en renodlad annonsaffär, passar därför sämre in i vår strategi framåt. MWM kommer att få en bra ny hemmahamn och fortsätta att utveckla sin starka position genom synergier och få det fokus som verksamheten förtjänar”, säger Martin Alsander

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.