Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

SR vässar sin mobila strategi

Publicerad: 24 Oktober 2013, 05:04

Nu är det mobilt som gäller för SR när det gäller att nå ut med sitt digitala innehåll.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Radio

Responsiv design och mer tonvikt på lyssning. Det är två nyheter när SR förändrar sin förstasida. Siktet är inställt på att nå mobilanvändarna.

Mobilen är vår viktigaste digitala plattform. I omgörningen har vi strävat efter att det ska vara enklare att hitta, enklare att använda, enklare att dela och framför allt enklare att lyssna.

Det skriver SR:s programdirektörer Björn Löfdahl, Cecilia Bodström och Martin Jönsson på Expressens debattsida i dag.

Verksamheten bygger på att nå ut med både bredd och kvalitet:

Radiosändningarna, våra digitala plattformar och aktiviteten på sociala medier samspelar i detta uppdrag. Alla är lika viktiga. Om ett av benen tas bort skulle verksamheten halta och vi få svårare att uppfylla vårt uppdrag.

Sveriges Radio når 1,4 miljoner personer med sitt digitala innehåll varje vecka. 568 000 av dessa via mobilen. 5 miljoner lyssnar på någon av SR:s kanaler varje dag via FM-nätet.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Radio

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.