Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

SR ökar – reklamradion minskar

Publicerad: 15 Januari 2010, 06:55

De fyra stora public servicekanalerna, P1. P2. P3 och P4 ökar alla jämfört med första rapporten förra året. Reklamradion minskar däremot, visar TNS SIFO Radio Rapport 1 2010.


Rapporten gäller radiolyssnandet 12 oktober – 13 december för riket och 10 augusti till 30 december för lokala områden.
P1 ökade räckvidden från 11,9 procent förra året till 12,5 procent i år ett genomsnittligt dygn. P2 nådde 1,7 (1,6), P3 10,5 (10,1) och P4 32,2 (31,3).

Läs hela rapporten

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.