Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Sörmlands Medias prenumeranter erbjuds tv-bilaga igen

Publicerad: 27 september 2017, 08:20

Jenny Hoflund Bergvall, Sörmlands Medias marknads-och försäljningschef.

Genom ett samarbete mellan Aftonbladet och Sörmlands Media kan prenumeranter på Eskilstuna-Kuriren/Strengnäs Tidning, Södermanlands Nyheter och Katrineholms-Kuriren få Aftonbladets tv-bilaga med morgontidningen.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet TVAftonbladet

Sörmlands Medias tidningar lade ned tv-bilagan i januari förra året. Anledningen var att man ville prioritera lokaljournalistiken. Men från och med nästa vecka erbjuds mediekoncernens prenumeranter Aftonbladets tv-bilaga Aftonbladet TV hem i brevlådan.

Jenny Hoflund Bergvall är privatmarknadschef och tillförordnad företagsmarknadschef på Sörmlands Media. Hon är glad över att kunna erbjuda Sörmlands Medias prenumeranter en tv-bilaga igen.

– Vi inleder samarbetet för att kunna ge våra kunder ännu mer nytta och komplett läsning.

För tv-bilagan betalar prenumeranterna 11 kronor per nummer, vilket kan jämföras med 13 kronor per nummer i butik. Den första utgåvan, som kommer med morgontidningen nu på måndag, får prenumeranterna kostnadsfritt.

På Sörmlands Media har man identifierat tre ”unique selling points” för prenumeranterna, berättar Jenny Hoflund Bergvall:

1. Vi kan nu erbjuda en riktigt kvalitativ och komplett tv-bilaga som hjälper kunden att hitta rätt i kanaldjungelns utbud.
2. Våra kunder får denna bilaga hemburen tillsammans med våra tidningar, vilket är helt unikt i Sverige.
3. Dessutom får våra kunder köpa den till ett bättre pris än i butik.

Såhär i efterhand – var det felprioriterat att lägga ned er egen tv-bilaga i fjol?

– Nej det var inte fel. Vår ståndpunkt nu liksom då var att vi ska fokusera och lägga resurser där vi är unika det vill säga genom att leverera de bästa och mest relevanta lokala nyheterna till våra kunder. Därför är vi glada att ha detta unika samarbete med AB-TV som levererar en av de absolut bästa tv-bilagorna i Sverige.

Enligt Jenny Hoflund Bergvall räknar Sörmlands Media med att 5-10 procent av deras befintliga kunder ska teckna sig för en tilläggsprenumeration på Aftonbladet TV.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet TVAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev