Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Sökes: Sökredaktör

Publicerad: 15 December 2008, 07:04

Nya tider kräver nya tjänster. Det menar Joakim Jardenberg på Mindpark och efterlyser ett antal nya funktioner på redaktionerna. Till exempel sök- och statistikredaktörer.


Ämnen i artikeln:

Joakim Jardenberg

I och med att en stor del av trafiken till tidningssajten kommer från någon sökmotor borde det vara naturligt att ha en tjänst vikt åt att optimera den.

En statistikredaktör kan, förutom servera topplistor, jobba med presentationen av knäck som inte får den trafik redaktionen tycker jobbet är värt och vara en spindel i nätet – både för det kortsiktiga och långsiktiga arbetet.

En länkredaktör som samordnar tekniken och har ”levande fingrar som rör om i länksoppan” är i det närmaste ett måste menar Joakim Jardenberg.

Fler nya tjänster på framtidens redaktioner hittar du här.


Ämnen i artikeln:

Joakim Jardenberg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.