Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Sofia Olsson Olsén leder Aftonbladets utbildningssatsning

Publicerad: 19 Juni 2012, 10:59

Online-akademin ska göra Aftonbladet till ett kunskapsföretag. Det är en av våra viktigaste strategiska satsningar säger publishern Jan Helin.


Ämnen i artikeln:

Sofia Olsson Olsén

Online-akademin är ett löpande utbildningsprogram för att höja personalens kompetens i onlinemedier.

Utbildningarna kommer att göras både av medarbetare och konsulter. Aftonbladet har redan börjat bygga ett nätverk av externa personer, och kommer också att samarbeta med skolan Hyper Island.

Sofia Olsson Olsén kommer att sluta som HR-chef för att leda det nya projektet

Jag har sagt ja och jag är tokpepp, det känns fantastiskt roligt. Att få jobba med de här frågorna på Aftonbladet, då är man verkligen först i framtiden, säger hon

Utbildningarna drar igång i september.

På sikt kanske vi kan paketera och erbjuda utbildningar för andra medieföretag, säger Jan Helin.

Är det en korrekt tolkning att din nya roll innebär att du kommer att fokusera ännu mer på produktutveckling?

Ja, så är det. Egentligen är den här nya laguppställningen gjord för att få en effektiv produkt- och affärsutveckling online, och Onlineakademin är en viktig del av det.

 Jan Helin skriver själv om den nya organisationen i sin blogg.

Så blir Aftonbladets nya organisation

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Sofia Olsson Olsén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.