Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Snapchat ska hjälpa Discovery att nå ut under OS

Publicerad: 18 Oktober 2017, 09:58

Överenskommelsen ger Snapchat tillgång till exklusivt extramaterial från OS i Pyeongchang i februari 2018.


Ämnen i artikeln:

EurosportSnapchatDiscovery

Överenskommelsen mellan Discovery och Snapchat som blev klar i dag rör ett strategiskt och exklusivt annons- och innehållssamarbete för OS i Pyeongchang.

Under idrotts- och tv-evenemanget kommer ett dedikerat team från Snapchat att arbeta med Discoverys OS-material. Tanken är att samarbetet ska hjälpa Discovery att nå en yngre och mer engagerad målgrupp.

”Vi är fantastiskt glada över möjligheten att få förmedla spänningen och passionen från OS direkt till Snaps unga och engagerade publik, vilket ligger helt i linje med Discoverys löfte om att leverera OS till fler människor, på fler plattformar än någonsin tidigare”, säger Mike Lang, President, International Development & Digital for Discovery Networks International.

Discovery räknar med att överenskommelsen ska koppla ihop OS-materialet med Snapchats 57 miljoner dagliga europeiska användare.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

EurosportSnapchatDiscovery

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.