Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

SMP bjuder på ”rymmarlimpa” med reklam för Resor

Publicerad: 9 juni 2009, 06:09

Idag får 60 reseföretag en limpa med bud, från Stormarknadspress som puffar för bilagan Resor. Inbakad i limpan finns en fil.


Stormarknadspress marknadsansvariga Cecilia Ydremark skrattar gott när Medievärlden ringer efter att vi fått limpan.

Har många ringt?

–    Du är faktiskt först.

Resebranschen och en del mediekontakter för limporna under dagen. Idén har SMP utvecklat med Saatchi&Saatchi och projektledaren där Hans von Sydow. Limporna är bakade i Saltsjöbaden och innehåller en fil.

–    Det är en del av vårt koncept ”större uppmärksamhet”.

Limpan med filen ska – något långsökt – väcka uppmärksamhet för Resor, bilagan som går med de sju SMP-tidningarna och därmed har en upplaga på 390 000 och når över 1,1 miljon.

Resor har kommit ut med två nummer, det tredje ges ut i början av september. Den görs av TT Spektra med viss lokal anpassning och lokala annonser.

Hur har försäljningen gått?

–    Över förväntan. Det var ju inte världens bästa timing att börja vid årsskiftet.
–    Försäljningen till nummer tre ser bra ut. Vi går från 24 sidor till 28 och ser över utseendet. Förstasidan ska bli snyggare, renare.

Resor är det första redaktionella samarbetsprojektet mellan de sju tidningarna. Kan det bli fler?

–    Vi kikar på det.

Är ni nöjda med samarbetet med Spektra? Blir det med dem om det blir fler satsningar?

–    Jättenöjda. Men man ser ju också på andra aktörer.

Varför inte samarbeten med tidningarnas egna produkter, som Latte?

–    Det är lättare när det är en extern partner.
–    Branschen är lite konservativ.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.