Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Slår Fokus annonsrekord, Karin Pettersson?

Publicerad: 25 Juni 2009, 09:45

Nyhetsmagasinet Fokus säljer motsvarande 30 helsidesannonser i  sommarnumret (totalt 80 sidor) som kommer ut lagom till Almedalsveckan.


Ämnen i artikeln:

Sveriges TelevisionFokusAlmedalsveckanKarin Pettersson

Annonsrekord för året, Karin Pettersson, chefredaktör för Fokus?
– Nej, vi lider liksom alla andra av konjunkturläget, men jämfört med numret som kom ut inför förra årets Almedalsvecka är det annonsrekord.

Får ni betalt fullt ut?
– Ja det får vi. Folk är beredda att betala, åde gamla och nya annonsörer.

Hur mycket pengar blir det på 30 helsidor?
– Det är jag inte beredd att avslöja. Men det är roligt att konstatera att den opinionsbildande annonseringen ökar.

Någon annons som sticker ut?
– Nej,  det handlar om varumärkesbyggande och rak kommunikation om veckan.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.