Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Sitt säkert med nya nliv.se

Publicerad: 17 April 2012, 04:20

Nu är Svenska Dagbladets nya affärssajt uppe. Intresset inför starten har varit stort inte minst från annonsörerna.


Ämnen i artikeln:

SvD Näringsliv

Med nliv.se introducerar tidningen också ett nytt panoramaformat som annonsörerna visat ett stort intresse för. Utrymmet är slutsålt ända in i maj.

Vi har jobbat nära både läsare och annonsörer under utvecklingsarbetet med nliv.se. Det visar sig ha varit ett framgångsrikt recept, säger SvD:s annonschef Pierre Bergström i ett pressmeddelande.

Den nya sajten ska bland annat marknadsföras med speciella sadelskydd till de 1 200 City Bikes som finns att låna i Stockholm, speciella kampanjer på Facebook och Linkedin och notahållare på ett antal lunchrestauranger i Stockholm.

Tanken med utformingen av sajten är att lyfta siffrorna, vara mer användarvänlig och ge en kontrastrik, lättöverskådlig design som snabbt går att scanna av. Det säger formchef Anna Thurfjell pressmeddelandet. Teamet bakom formen är Mark Porter, brittisk designkonsult som bland annat utvecklat The Guardian, samt Lars Wästfelt, Martin Lissmyr och Gustaf Forsslund från webbyrån Oktavilla.

Den nya sajten innehåller bland annat en daglig liveblogg, som Medievärlden skrev om förra veckan.

SvD lanserar daglig liveblogg 


Ämnen i artikeln:

SvD Näringsliv

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.