Medievärldens arkiv
Sedellärande kampanj av Sydsvenskan
Publicerad: 13 februari 2012, 09:35
En specialupplaga för Sydsvenskans viktigaste annonsörer trycktes i natt på papper med 100-lappar.
Ämnen i artikeln:
SydsvenskanKampanjen Pengarna finns i Sydsvenskan trycker på budskapet att tidningen har regionens mest köpstarka läsare. Varje år lägger de sammanlagt 23,9 miljarder på varor och tjänster. Vilket är mer än dubbelt så mycket som läsarna till närmaste konkurrerande media enligt tidningen själv.
Förutom specialtidningen fick varje annonsör också ett personligt meddelande om hur mycket Sydsvenskans läsare köper för i just den branschen som han eller hon är aktiv i.
Vi vill en gång för alla tydliggöra vad fördelen är för annonsören att gå i Sydsvenskan. Och det är att vi är oslagbara när det gäller att skapa sälj i den här regionen , säger Sydsvenskans marknadschef Katarina Liljenberg i ett pressmeddelande.