Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

SDS-koncernen vill sälja externt

Publicerad: 25 Januari 2011, 14:20

SDS-koncernens annonsproduktion kommer hädanefter att finnas samlad i dotterbolaget Kompetens i Skåne. Anledningen är att man vill effektivisera verksamheten och sälja tjänster även externt.


I SDS-koncernen ingår tidningarna Sydsvenskan, City Malmö/Lund, Kristianstadsbladet, Ystads Allehanda och Trelleborgs Allehanda samt bolagen Sydsvenska Dagbladets Försäljningsaktiebolag och Kompetens i Skåne.

Tidigare har de 43 medarbetarna som sysslar med annonsproduktion suttit utspridda på koncernens tidningar men i fortsättningen kommer de att sitta tillsammans i Malmö.

”Vi vill effektivisera verksamheten och även sälja tjänster externt, säger Anette Östergren, vd på KiS i ett pressmeddelande.

De externa tjänster man vill sälja är annonsproduktion i print och digitalt, hemsidesproduktion och formgivning.

”Vi vill också effektivisera arbetssätt och att bli mer flexibla. De enskilda tidningarna inom SDS-koncernen kan få tillgång till resurser som man idag saknar. För personalen kommer arbetet att bli mer omväxlande, ge fler kontaktytor och nya kundrelationer”, säger Anette Östergren.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.