Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Schibsteds mål – bli störst i världen på rubrik

Publicerad: 11 november 2011, 11:56

Schibsted ska fortsätta att växa på den digitala rubrikmarknaden. Ribban är högt satt. Att bli störst i världen. Det avslöjade koncern-vd Rolv Erik Ryssdal i dag.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Målet är att ta en ledande position på detta område inom loppet av tre till fem år, säger Rolv Erik Ryssdal till Kampanje.com.

För att komma dit krävs det att man mer än fördubblar dagens trafik. I nuläget ligger koncernen på omkring totalt 11,2 miljarder sidvisningar per månad. Att jämföra med nätjättar som till Craigslist som globalt har över 25 miljarder.

I år har Schibsted plöjt ner drygt 400 miljoner kronor i den digitala rubrikmarknaden.

Nästa år kommer vi att ligga något över, säger Rolv Erik Ryssdal till Kampanje.

Schibsted backar

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.