Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Schibsted vill se tätare samarbete mellan Norge och Sverige

Publicerad: 5 April 2019, 05:16

Per Håkon Fasting, ny annonsdirektör för Schibsted News Media, ser synergieffekter när det gäller Schibsted News Medias organisationsstruktur i Norge och Sverige.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

De senaste veckorna har Schibsted presenterat flera nya chefer. Kommunikationsspecialisten Rebecka Wulfing, som ska ingå i Schibsteds public policy-avdelning. Laila Dahlen, som får produktansvar för den digitala produktportföljen för affärsområdet Schibsted News Media, där hon också tar plats i ledningsgruppen, samt Per Håkon Fasting som är ny annonsdirektör för samma område och ingår i den nya koncernledningen.

Per Håkon Fasting kommer i sin nya roll se till att stärka samarbetet mellan Sverige och Norge, rapporterar norska Medier24.

– Det här är en roll som kräver mycket operativt och praktisk arbete, vilket det passar mig bra. Länderna måste arbeta närmare. Dels eftersom det finns synergieffekter när det gäller organisationsbyggande, utnyttjande av teknik, metoder och verktyg – dels när det gäller att dela med sig av kunskap och praktisk erfarenhet, säger han.

I ett mejl till Medievärlden skriver Schibsteds svenska kommunikationschef, Johan Lindbladh, att detta inte ska tolkas som att det väntar en omorganisation inom Schibsted News Media utan att det i stället handlar om att att man vill se ett tätare samarbete mellan Norge och Sverige.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.