Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Schibsted utvecklar opinionsjournalistiken

Publicerad: 8 April 2013, 10:59

Schibsted vill nå de unga och samhällsengagerade. Mannen för detta uppdrag är Eric Rosén. I dag gör han sin första dag i Schibsted-huset.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Mitt uppdrag är att utveckla en ny typ av opinionsjournalistik och se vad som går och att göra och vad som bör göras i det nya medielandskapet, säger Eric Rosén.

Men mycket mer än så vill han inte säga.

Jag vill vänta med det, säger han.

Han är från och med i dag projektledare för att utveckla opinionsjournalistiken. Projektet är ett Schibsted-projekt och initiativtagare är Aftonbladets politiska chefredaktör Karin Pettersson.

Jag ska jobba med att nå en yngre och samhällsengagerad målgrupp som är intresserad av opinionsjournalistik, säger Eric Rosén.

Han kommer närmast från Dagens Arena, och var innan det nyhetschef på Nyheter 24.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.