Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Schibsted testar nya betallösningar

Publicerad: 23 november 2011, 11:23

Schibsteds nystartade företag Payment ska serva koncernens mediebolag med betallösningar.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibsted

Det kan handla om bland annat prenumerationslösningar, kuponglösningar och köp av enstaka artiklar. Aftonbladet har kommit långt här men kan komma längre:

Vi kommer säkert att bli inblandade, säger Aftonbladets informationschef Fredrik Lindén.

Det är bra att även fler företag i branschen testar olika betallösningar. Först då kan det bli ett invant beteende hos konsumenterna menar han.

Ett område där Aftonbladet är långt ifrån i mål är betalningsrutinerna.

Där finns en hel del vi kan göra bättre, säger Fredrik Lindén.

Ett stort CRM-program är redan igång, vilket på sikt kommer att leda till ett antal förbättringar på bland annat det området, tror han.

Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.