Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Schibsted tar över resecommunity

Publicerad: 1 September 2009, 10:31

Schibsted Tillväxtmedier köper Resdagboken.se, Sveriges största resecommunity.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Säljare är försäkringsbolaget Europeiska. Hur mycket Schibsted får betala för sajten är okänt.

Resdagboken lanserades 2000 och har, enligt ett pressmeddelande från Schibsted, drygt 240 000 medlemmar som gjort över 30 000 resor.

I snitt följer 24 personer varje resenär som medverkar i Resdagboken.

Schibsted Tillvästmedier driver sedan tidigare bokningstjänsten Destination.se.

–    Med Resdagboken så kommer vi att kunna erbjuda ännu bättre annonslösningar och även komma närmare vårt mål att nå alla svenskar som bokar sina resor på nätet, säger Frans Storm, vd för Destination, i en kommentar.

Schibsted tar omedelbart över utveckling, drift och ansvar för sajten.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.