Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Schibsted synkar mobilannonser

Publicerad: 14 Mars 2012, 07:41

I dag introducerar Schibsted en gemensam lösning för annonsörer på koncernens alla mobilsajter.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Lösningen innehåller mycket av vad inte minst framtidens mobilannonsörer har på önskelistan. Bland annat möjligheter till mobilspecifik styrning, positionering och stöd för till exempel video i annonsen.

Det innebär att en annonsör till exempel kan nå användare på Gotland en specifik dag. Och koppla erbjudandet till hur vädret är.

Exakt hur den nya lösningen ska paketeras har ännu inte spikats enligt Johan Åsén, produktchef för Aftonbladet online.

Finns det några integritetsproblem med till exempel positioneringstjänsten?

Den förutsätter att kunden gett sitt medgivande. Men många av våra tjänster bygger ju på var man är, Blocket till exempel, men också Aftonbladet har ju några sådana tjänster.

Såväl trafiken till, som annonseringen i, mobilsajterna har utvecklats starkt under 2011. Och verkar inte ha mattats av:

Det vi såg under inte minst Q4 har bara fortsatt under Q1, säger Johan Åsén.

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.