Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Schibsted samlar poddarna

Publicerad: 3 januari 2019, 11:34

Schibsteds norska och svenska mediehus samlar sina podcasts under ett och samma tak.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

I Sverige har Schibsted drygt 20 aktiva podcasts. Dessa produceras i Aftonbladets, Svenska Dagbladets eller Omnis regi. Nu samlar mediekoncernen samtliga på en och samma plats.

På samma sajt finns även Schibsteds 24 norska aktiva podcasts, vilka bland annat drivs av VG, Aftenposten och Bergens Tidende.

”Bra podcasts skapar djupt engagemang och lojalitet. Något som alla medieföretag försöker uppnå i ett allt mer fragmenterat medielandskap. För våra varumärken är det också en möjlighet att möta användarna i helt nya situationer. Ju fler möjliga mötespunkter för goda lojala användare, desto bättre”, säger Torry Pedersen, chef för Schibsteds redaktionella verksamhet.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.