Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Schibsted majoritetsägare i Let’s deal

Publicerad: 26 April 2012, 08:06

Den goda utvecklingen för Let's deal har fått Schibsted att bli majoritetsägare i bolaget.


Ämnen i artikeln:

Schibsted Tillväxtmedier

2010 köpte Schibsted 37,5 procent av aktierna i Göteborgsföretaget Let’s deal som har en sajt där annonsörer kan presentera erbjudanden till konsumenter. Enligt företaget har 100 000-tals blivit kunder där och medlemmarna sammanlagt sparat mer än 300 miljoner kronor.

– Lets deal har på kort tid bevisat att den nya modellen för lokal annonsering och kollektiv köpkraft är extremt skalbar. Bolaget har blivit en av koncernens snabbast växande bolag, säger Peter Grytterhielm, COO på Schibsted Tillväxtmedier i ett pressmeddelande.

Schibsted har därför beslutat sig för att bli majoritetsägare.


Ämnen i artikeln:

Schibsted Tillväxtmedier

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.