Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Schibsted köper in sig i Letsdeal.se

Publicerad: 20 December 2010, 08:09

Schibsted Tillväxtmedier har köpt en minoritetspost i Letsdeal.se, en sajt som kopplar ihop konsumenter och annonsörer genom specialerbjudanden.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Sajten letsdeal.se erbjuder minst halva priset på upplevelser. Konceptet är att en deal blir giltig om den får tillräckligt många köpare, så att företaget garanteras ett minsta antal kunder.

En liknande sajt är amerikanska groupon.com

Schibsted Tillväxtmedier har köpt 37,5 procent i bolaget, vilket ska ses som inledningen på ett långsiktigt strategiskt samarbete, enligt ett pressmeddelande. ”Förvärvet är ett led i att nå den lokala annonsmarknaden med en ny typ av erbjudanden och paketeringar”.

Letsdeal.se finns i Stockholm, Malmö och Göteborg och bolaget utvärderar nu en internationell expansion.

Företaget grundades 2010, och en av grundarna, Alexander Hars är nu vd i bolaget. Företaget har 13 anställda och säte i Göteborg, men kommer också att ha kontor i Schibstedhuset vid kungsbron.

Schibsted stärker nätet

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.