Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Schibsted förvärvar inom digital hälsa

Publicerad: 8 november 2017, 13:33

Fredrik Sandin, grundare och Pontus Ogebjer, tillväxtchef Schibsted Growth. Fotograf: Stefan Mattsson

Mediekoncernen investerar i tjänst som lotsar användare i val av terapiform och terapeut.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Förvärvet av Ahum är Schibsteds första inom området digital hälsa och görs genom en nyemission.

”Ahum har en tjänst som skapar en bättre matchning mellan kund och terapeut än någon annan aktör på marknaden. Och den når ut till en yngre målgrupp där den psykiska ohälsan blir allt större”, säger Pontus Ogebjer, tillväxtchef i Schibsted Growth.

Företagets mål är att bli marknadsledande inom matchning mellan personer som söker psykologiskt stöd och legitimerade psykologer och terapeuter inom olika discipliner.

”Schibsted är bäst i klassen och kan tillföra kompetens i att bygga digitala bolag, hjälpa oss att bygga vårt varumärke och att nå ut till kunder”, säger Ahums grundare Fredrik Sandin.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.