Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Schibsted erbjuder guide i mobilträsket

Publicerad: 2 Maj 2012, 06:04

Sajten Mobilio.se ska hjälpa mobilkunder välja bland kombinationer av fabrikat, modeller, bindningstider och abonnemangsavtal.


Ämnen i artikeln:

Schibsted Tillväxtmedier

På Mobilio ska kunderna hitta jämförelser mellan samtliga operatörer i Sverige. Sajten är en del av Schibsted Tillväxtmediers strategi att växa när det gäller konsumentnära marknadsplatser.

Affärsmodellen bygger på att Mobilio samtidigt är återförsäljare för alla operatörer.

Vi hjälper besökarna att hitta bästa alternativet. Samtidigt som vi ger operatörerna kunder, säger Alexander Pärleros, vd för Mobilio.

Så det handlar inte om att ni skickar kunder till de operatörer som ni har bäst avtal med?

Absolut inte. Det här är ett helt oberoende system med en intelligent sökmotor som hittar bästa alternativet utifrån kundernas telefonvanor.

Har ni koll på mottagningen också där kunderna bor?

Inte just nu. Nu har vi bara koll på allt som är kopplat till kostnaderna.

Sajten släpps under veckan och kommer bland annat att marknadsföras via Aftonbladet och Svenska Dagbladet.


Ämnen i artikeln:

Schibsted Tillväxtmedier

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.