Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Schibsted börjar med lokal native

Publicerad: 11 Oktober 2016, 06:58

Premiärprodukten är geografiskt styrd och ligger på Aftonbladet.se.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Schibsted Content Studio drog igång sin verksamhet i vintras och har sedan dess producerat innehållsannonser på nyhetstjänsten Omni och Aftonbladet för ett hundratal kunder. Nu tar man nästa steg och lanserar lokala nativeannonser tillsammans med Fastighetsbyrån i Stockholm och Göteborg.

På Aftonbladet.se finns numera en annonsmärkt plats där lokala nyheter publiceras. Nyheterna är geografiskt styrda och är synliga för de besökare som valt sin plats eller har på platstjänster i sin mobil.

Enligt Josefine Kvarnström, chef för Schibsted Content Studio, har lokala annonsörer länge efterfrågat nativeannonser för lokala marknader.

Genom att Schibsted nu lanserar lokal native kan annonsörer nå ut med budskap anpassade till specifika marknader. Formatet har redan testats under en två veckors-period. Resultatet visade starka läsarsiffror och högt engagemang, enligt ett pressmeddelande.

”Efter dessa lyckade tester känns det väldigt kul att nu kunna erbjuda alla kunder en geostyrd nativeprodukt på Aftonbladet. Vi jobbar ständigt med att vässa oss och hålla högt tempo i vår utveckling”, säger Josefine Kvarnström, i en kommentar.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.