Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Scanpix, TT Spektra och SGB skrotas

Publicerad: 13 februari 2013, 12:25

TT skrotar tre av sina tyngsta varumärken. Vad som kommer sedan inte klart. Vi har bara påbörjat arbetet, säger TT:s vd Jonas Eriksson.


Ämnen i artikeln:

TT

TT, Uppdragsmedia och TT-Gruppen kommer att vara kvar som enskilda varumärken. Scanpix, TT Spektra och Svenska Grafikbyrån kommer att försvinna som varumärken skriver tidningen Resume.

Koncern-vd Jonas Eriksson bekräftar uppgifterna.

Verksamheten kommer inte att förändras på något sätt. Men vi tror att det är mycket enklare att hitta våra erbjudanden med bara ett varumärke.

Betyder det att de kommer att säljas under TT:s varumärke eller ska de få ett eget?

Det är inte klart. Vi har bara påbörjat arbetet och inte ens haft personalinformation om det här ännu, säger Jonas Eriksson.

Finns det inte en risk i att skrota ett så etablerat varumärke som Scanpix?

Jo, det finns en sådan risk. Men till väldigt stor del handlar det om rent nyhetsarbete för Scanpix och där är vår bedömning att just namnet inte spelar så stor roll.

För TT handlar det nu om att bli bättre på att samla erbjudande mot nya och gamla kunder. Samt att jobba smartare.

Betyder det att färre ska jobba?

Det finns inga planer på att förändra personalstyrkan. Varken uppåt eller nedåt.

Ämnen i artikeln:

TT

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.