Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Sänker annonspriset när upplagan rasar

Publicerad: 16 Oktober 2012, 04:48

Annonsintäkterna för VG har pekat ner en längre tid. Nu kapas priserna med omkring tio procent.


VG har halverat sin pappersupplaga på tio år. Men annonspriserna har stigit. Dock inte omsättningen de senaste åren. Bara det senaste kvartalet sjönk den med sju procent skriver Kanpanje.com.

Men nu vill ledningen visa att print fortfarande är att räkna med. Även som bärare av kommersiella budskap. Därför satsas det nu på bland annat nya magasin samtidigt som listpriserna för annonsörerna kapas med omkring tio procent.

Kontaktpriserna har gradvis ökat och blivit lite olika från aktör till aktör och från format till format. Det är detta vi korrigerar nu, säger VG:s marknadsdirektör Per Håkon Fasting till Kampanje. 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.