Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Så tänker Aftonbladet ta betalt i framtiden

Publicerad: 25 Januari 2011, 11:56

E-handel är något som kommer att växa tror Elsa Falk, Aftonbladets produktutvecklingschef. Men det är också en verksamhet som kan komma att överlåtas på andra aktörer.


Ämnen i artikeln:

e-handelAftonbladet

Aftonbladet har under något år jobbat med en e-butik. Anledningen är att de ville få avsättning för tilläggsprodukter man fått i retur.

Det började lite oplanerat i ett hörn på sajten, som det kan bli på Aftonbladet, säger Elsa Falk.

Framtiden talar för verksamheten. Men e-handel kräver också en hel del resurser om man ska satsa på det. Därför talar mycket på att Aftonbladet under 2011 kommer att överlåta den delen till någon annan aktör.

Eftersom det inte tillhör kärnverksamheten för oss blir det nog så att vi kommer att driva trafiken. Sedan får andra ta hand om handelsbiten, säger Elsa Falk.

Ska man tänka framtid måste man tänka tv också menar hon.

Med en daglig räckvidd på 70 procent är det tjänstefel att inte.

Så jag kommer att tänka mycket på hur Aftonbladet ska synas i en tv framöver.

Finns ni där 2012?

Om jag bestämde så skulle vi det. Men vi får se. Jag hoppas det.

Ämnen i artikeln:

e-handelAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.