Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Så ser Schibsteds nya ledningsgrupper ut

Publicerad: 10 Oktober 2017, 10:13

Schibstedhuset. Foto: Linnéa Kihlström

I dag presenterades de nya ledningsgrupperna för Schibsteds nya divisioner "media" och "marknadsplatser".


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Nyligen presenterade Schibsted sin nya organisationsmodell i vilken man valt att skilja på verksamheten i divisionerna ”media” och ”marknadsplatser” (Marketplaces). Bakgrunden till beslutet var att mediekoncernen ville tydliggöra skillnaderna mellan affärsområdena. Nu står det klar också vilka som ska ingå i organisationen:

Schibsted Group Functions Management:

Rian Liebenberg EVP Chief Technology Officer and acting Chief Product Officer
Trond Berger EVP Chief Finance Officer
Tina Stiegler EVP People
Lena K Samuelsson EVP Communication, Brand & Public Affairs.

Schibsted Marketplaces:

Sondre Gravir, CEO Schibsted Marketplaces (and interim leader for People and Internal Comms)
Renaud Bruyeron, Tech and Data
Laila Dahlen, Product and UX
Susanna Grill, Strategy and Finance
Antoine Jouteau, France
Gianpaolo Santorsola, Mature Markets
Ovidiu Solomonov, Growth Markets and New Models
Anders Skoe, Norway

Schibsted Media:

Raoul Grünthal – CEO
Siv Juvik Tveitnes – COO
Jørgen Konradsson – CFO
Håkan Halvarsson – HR
Lena K Samuelsson – Communication, Brand, Public Affairs
Ian Vännman – Product
Morten Jacobsen – Technology
Torry Pedersen – Editorial
Sofia Olsson Olsén – Publisher
Gard Steiro – Publisher
Per Håkon Fasting – Advertising Norway
Anders Nylander – Advertising Sweden
Tor Jacobsen – Consumer Business
Martin Frey – Growth

Läs också

Lars Herlins snabbanalys för Medievärlden Premium: Det händer när Schibsted delas upp

Schibsted delar verksamheten i två

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.