Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Så ser medieföretagens ekonomi ut

Publicerad: 20 Oktober 2016, 04:52

I går släpptes rapporten Medieekonomi 2016, vilken konstaterar att det fortfarande finns lönsamma medieföretag i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Jonas Ohlsson

Medieforskaren Jonas Ohlsson, Göteborgs universitet, presenterade i går rapporten Medieutveckling 2016 – Medieekonomi under ett seminarium som arrangerades av TU.

Den dagsfärska rapporten visar att 2015 var ett gynnsamt år att bedriva kommersiell medieverksamhet.

På Medievärlden Premium har Stefan Melesko kommenterat rapporten. Han konstaterar att DI, NWT, NLT, VK och Gota Media är några av vinnarna.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Jonas Ohlsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.