Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Så mycket har Lajkat dragit in

Publicerad: 2 December 2014, 11:20

På tio veckor har Aftonbladets klickjaktssajt Lajkat dragit in en rejäl summa i annonsintäkter. Det avslöjar Eshan Fadakar, chef för Aftonbladet sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Lajkat

I en artikel på NiemanLab.org som berättar om kampen mellan de svenska kvällstidningarnas kamp om vem som är bäst på virala succéer berättar Eshan Fadakar att Lajkat dragit in omkring 500 000 kronor i annonsintäkter under de tio veckor som sajten varit uppe.

Lajkat sköts av en redaktör på heltid. Expressens motsvarighet, Omtalat, har sju tjänster som helt eller delvis jobbar med innehållet på sajten.

Ämnen i artikeln:

Lajkat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.