Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Så mycket annonspengar tappade dagspressen 2014

Publicerad: 17 Februari 2015, 12:23

Annonsförsäljningen i de tryckta dagstidningarna minskade betydligt mer än marknaden som helhet. Men minskningstakten har ändå avtagit.


Ämnen i artikeln:

IRM

Dagspressen som helhet gick bakåt 9,9 procent 2014 vilket motsvarar en total annonsförsäljning på 5,4 miljarder kronor. Motsvarande siffra för 2013 var 13,3 procent. Det visar IRM:s rapport över medieinvesteringarna 2014.

Den totala annonsmarknaden växte med 1,6 procent jämfört med 2013 och omsatte totalt 32 miljarder under fjolåret.

Störst tillväxt hade mobil och webb-tv som ökade med 65 respektive 56 procent.

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.