Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Så firade vinnarna i Årets Dagstidning

Publicerad: 12 Oktober 2012, 05:42

Igår korades vinnarna i tidningsbranchens tyngsta pris Årets Dagstidning. Kommentarer från vinnarna:


Ämnen i artikeln:

Årets Dagstidning

Helsingborgs Dagblad vann både Årets Redaktion och helhetspriset Årets Dagstidning.

”Jag har jobbat i mediebranschen i 35 år, jag har aldrig varit så lycklig som jag är nu”, sade Helsingborgs Dagblads chefredaktör Lars Johansson på scen när han tog emot helhetspriset. HD.se om vinsten.

Aftonbladet blev Årets Dagstidning – Digitala Medier. ”Jag vill säga till alla er att ni skola denna väg vandra. Det här är jäkligt kul och vi är väldigt glada. Jag vill tacka mamma och mitt fantastiska team, vi är superglada. Äntligen”, sade tidningens chefredaktör Jan Helin på scen. Aftonbladet skriver här.

Corren, som var nominerade i flera kategorier och hade över 40 medarbetare på plats, vann Årets Annonsorganisation. ”Just nu firar vi med lite champagne på Berns. Sen ska vi fundera på hur vi kan bli ännu bättre och ligga i framkant även nästa år”, kommenterade försäljningschefen Annelie Larsson till Corren.se.

Svenska Dagbladet vann i den nya kategorin Årets Innovation för sin Räntekartan. ”Vi är fantastiskt stolta över den här utmärkelsen och att vi lyckats skapa ett digitalt verktyg som folk verkligen har nytta av. Här på SvD har vi stenhårt fokus på att vara innovativa i vår journalistik och det här var ett viktigt kvitto på att vi är på rätt spår”, säger Olle Zachrison, chef för SvD Näringsliv till SvD.se. Dessutom blev Per Einarsson utsedd till Årets säljare, vilket SvD skriver om här.

Anders Ingvarsson blev Årets Medieledare, vilket uppmärksammades både av hans nuvarande arbetsplats NSD och hans framtida arbetsgivare Dagbladet. ” – ”Det blir väl något bubbligt i glaset framåt småtimmarna. I morgon far jag hemåt till Luleå och jobbet igen.”, säger han till nsd.se.

Göteborgs-Posten vann Årets Annonskampanj för sin Bruce Springsteen-bilaga, ”Jag är väldigt stolt över alla som varit inblandade. Någonstans symboliserar kampanjen hur vi vill arbeta och det är väldigt roligt att prisas för det.”, säger GP:s försäljningschef Jonas Nordhammer till gp.se.

Dagens Nyheter vann Årets Marknadsinsats för sitt sätt att bjuda in målgruppen.

Även Expressen hade bevakning på plats, och skrev bland annat den här artikeln.

V-tab mottog utsågs till bästa tryckeri i kategorin daglig upplaga över 100 000 ex. ”Att vi vann handlar mycket om de engagerade medarbetare vi har som är flitiga med att hela tiden utveckla tryckprocessen”, säger Fredrik Gabrielsson platschef på V-tab Norrtälje, i en kommentar. Daily Print i Umeå med Folkbladet vann i kategorin daglig upplaga under 100 000 ex.

Medievärlden jobbar just nu för fullt med att få upp mingelbilder på sajten.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Årets Dagstidning

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.