Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Så blir Schibsteds nya organisation

Publicerad: 25 Januari 2016, 07:56

Består av tre affärsområden samt flera gemensamma funktioner.


Ämnen i artikeln:

Schibsted SverigeRaoul Grünthal

I fredags utsåg Schibsteds Sverigechef Raoul Grünthal en ny ledningsgrupp för Schibsted Sverige. Det som ett led i det pågående förändringsarbetet inom Schibsted Media Group.

”Ett övergripande mål för den nya organisationen är att utveckla och stärka de nationella ekosystemen. Det är viktigt att vi agerar fort på omvärldsförändringar och digitala användarbeteenden. En mer integrerad organisation kommer att ge kraft och snabbhet i detta arbete”, säger Raoul Grünthal, Schibsteds Sverigechef.

Schibsted Sveriges nya organisation består av tre affärsområden samt flera gemensamma funktioner. Ledningsgruppen (Schibsted Sweden Leadership Team) består av:

Raoul Grünthal, Executive Vice President Schibsted Sverige

Martin Frey, affärsområdeschef Marketplaces. Martin Frey kommer även att jobba nära Raoul Grünthal med bland annat strategi- och affärsutvecklingsfrågor.

Mats Eriksson, affärsområdeschef Growth

Raoul Grünthal, t.f. affärsområdeschef Publishing

Gunilla Asker, vd Svenska Dagbladet

Sofia Olsson Olsén, t.f. chefredaktör och ansvarig utgivare Aftonbladet

Lena K Samuelsson, Executive Vice President Communications & CSR

Malin Bäcklund, CIO Schibsted Sverige

Håkan Halvarsson, Head of People & HR

My Goland, Head of Legal

Jörgen Konradsson, Head of Finance

Anders Nylander, Head of Sales & Inventory

Anna Svärdlång, assistent till Raoul Grünthal och ledningsgruppen.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.