Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Så blir nya mitti.se

Publicerad: 31 Oktober 2016, 09:35

Skärmdump från Mitt i:s nya sajt.

Lokaltidningen Mitt i:s nya sajt ska ge en smidigare läsupplevelse genom att vara mer lättnavigerad och snabbare att ladda, berättar chefredaktör Anna Körnung.


Ämnen i artikeln:

Mitt iAnna Körnung

Till sin hjälp tog Mitt i UX-designern Anna Stam, som har mer än 20 års erfarenhet av att utveckla digitala kanaler. Arbetet med den nya sajten tog avstamp i en översyn av den gamla sajten, berättar Mitt i:s chefredaktör Anna Körnung för Medievärlden:

– Den hade sina fördelar, men vi såg också att den var ganska trögjobbad. Därför behövde vi göra en sajt som är mer lättnavigerad för användaren och snabbare att ladda. På så sätt kan vi erbjuda en smidigare läsupplevelse.

På den nya sajten ska det lokala innehållet lyftas fram ännu tydligare, berättar hon:

– Det blir lättare för läsaren att via vår startsida skaffa sig en bra koll på alla stora saker som hänt i Stockholm. Men det blir också lättare att förstå och snabbare att hitta till just sitt lokala område.

Den nya sajten beskrivs som det första utvecklingssteget.

– Vi ville börja redan nu för att kunna föra en dialog med läsarna och se om vi kan skruva på mindre detaljer men även göra större förändringar utefter deras input.

Och Mitt i:s läsare kan vänta sig fler funktioner och tjänster som tillkommer allt eftersom:

– Det finns bland annat en kommersiell del som kommer att komma upp ganska snart, säger Anna Körnung.

Hur förhåller ni er till Direktpress, som det ju gått väldigt bra för?

– Generellt sett är det bra med konkurrens. Det gör att vi är på tårna och utvecklas och förbättras, säger Anna Körnung och fortsätter:

– Men sedan ser jag ju att vi jobbar mer och tydligare lokalt i de 31 områden vi bevakar. Vi prioriterar och lyfter hela tiden det lokala, men har färre ”samjobb” av den typ som är generella för hela Stockholm. Det ska förstås också gå att hitta hos oss, men Mitt i:s fokus ligger i första hand på det hyperlokala.

Förutom tidningens hyperlokala nyheter kan stockholmarna också hitta Allt om Stockholms guidande innehåll efter köpet i somras.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mitt iAnna Körnung

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.