Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Så blir Mittmedias digitala erbjudande

Publicerad: 13 November 2013, 11:55

I januari introducerar Mittmedia sitt digitala erbjudande. Lägsta pris blir 99 kronor.


Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Årets trafikmål för koncernen ligger på totalt en miljon unika besökare per vecka. I nuläget ligger sajterna på drygt 800 000 unika besökare per vecka men det kommer att gå menar AnnaKarin Lith, redaktionell chef för Mittmedia.

Målet för 2014 är betydligt högre men det kommer också att nås tror  hon.

Trots att ni kopplar på en betalmodell?

Vi kommer absolut att ha en större publik då, och fler digitala kunder. Tack vare att vi har ett så starkt redaktionellt fokus på det digitala.

Först ut blir tidningarna i Ångermanland. Innan sommaren ska alla 19 dagstidningarna i koncernen vara ute med betalmodeller.

Erbjudandet har fyra nivåer.

- Surf för den som vill hålla sig uppdaterad via sajter och ta del det digitala premiuminnehållet.  
- I Digital ingår också e-tidning.  
- Helg är för de som vill ha digitala nyheter under veckan, men som gärna läser papperstidningen på helgen.  
- Komplett innehåller papperstidningen i brevlådan även under vardagar samt det kompletta digitala erbjudandet.

Surf kommer att kosta 99 kronor per månad för alla. Sedan kommer priserna att variera. Komplett varierar mellan 249 och 269 kronor i månaden.

I ett första steg är det Komplett som är populärast tror AnnaKarin Lith.

Men vår framtid hänger på att vi snabbt får relationer till nya läsare som vi inte har i dag.

Undersökningar som Mittmedia genomfört tyder på ett stort intresse för helg-paketet.

Så på sikt tror jag att det blir vår volymprodukt.

Mittmedia stuvar om allt i jakt på digitala intäkter

ÖA och TA inför betalmodell efter nyår

Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.