Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Så blir Direktpress nya säljbolag

Publicerad: 24 November 2014, 12:26

Direktpress försäljningsbolag för riksannonsörer har nu rekryterat en försäljningschef från GP och startar sin verksamhet.


Ämnen i artikeln:

Direktpress

Medievärlden har tidigare skrivit om att Direktpress efter Riksmedias nedtrappning sett behovet av ett eget säljbolag för riksmarknaden. Bolaget har nu fått ett namn: SprintAd Medienätverk AB, i kommunikationen kort och gott SprintAd.

Vd för det nya säljbolaget blir Patrik Vincent som rekryterats från Värmlands Folkblad. Nu har han rekryterat Kristofer Sahlstro?m som fo?rsa?ljningschef. Nätverket har också fått namnet SprintAd.

”Det a?r med stor gla?dje jag kan bera?tta att Kristofer Sahlstro?m axlar rollen som fo?rsa?ljningschef. Kristofer har ma?nga?rig erfarenhet av riksannonsfo?rsa?ljning med stort fo?rtroende hos sa?va?l tidningar som annonso?rer och kommer na?rmast fra?n en roll som Key Account Manager pa? Go?teborgs-Postens Stockholmskontor”, säger Patrik Vincent i en kommentar.

”Fo?r mig var det en sja?lvklarhet att vara med pa? den ha?r resan. Jag brinner fo?r den ha?r typen av tidningar och har egen erfarenhet av dess styrka pa? den lokala marknaden. Jag a?r helt o?vertygad om att vi kommer bygga ett bolag som kommer spela en viktig roll”, sa?ger Kristofer Sahlstro?m.

Från starten besta?r nätverket av Direktpress 24 tidningar, med bas i Stockholm, Ma?lardalen och Go?teborg. Men bolagets mål är att samarbeta med andra lokala tidningar i de sto?rsta sta?derna i Sverige.

Därför startar Direktpress ett nytt säljbolag

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Direktpress

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.