Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Rörlig annons i print

Publicerad: 20 Augusti 2009, 03:37

Ett videochip och ett litet batteri gör det möjligt som varit många annonsavdelningars våta dröm. Rörliga annonser i print. I mitten av september kommer vissa av Entertainment Weeklys läsare få en tidning med en sådan.


Det är CBS och Pepsi som samarbetar om en annonsfilm som kommer att finnas med i de tidningar som delas ut till prenumeranter i New York och Los Angeles skriver CNET.
Tekniken är utvecklad av ett företag i Los Angeles, Americhip. Skärmen är 2,7 millimeter tjock och har en upplösning på 320 x 240 pixlar.

Läs mer här:

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.