Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Röd dag gav GP många nya läsare

Publicerad: 8 November 2013, 10:21

Inför Allhelgonahelgen marknadsförde GP sin e-tidning ordentligt. Vilket gav resultat.


Ämnen i artikeln:

GP

Över 2 200 nya registrerade läsare fick eGP under Allhelgonahelgen. Tidningen som kom ut på den papperstidningslösa lördagen hade matchats ordentligt i flera av GP:s kanaler.

Utfallet blev mycket positivt enligt tidningens ledning.

25 600 unika besök fick eGP under lördagen. Och de klickade in sig där mer än två gånger i genomsnitt.

Detta är ökning jämfört med tidigare papperstidningslösa dagar och visar att det lönar sig att kommunicera kring nya sätt att läsa GP, menar GP:s marknadschef Charlotte Odbjer.

Röda e-tidningar en framgång

Ämnen i artikeln:

GP

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.