Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 13 Februari 2015, 06:37
Schibsted verksamheter i Sverige ökar resultatet till 910 (837) miljoner förra året. Hälften av intäkterna var digitala.
Ämnen i artikeln:
Schibsted SverigeOmsättningen ökade till 5 038 (4 977) miljoner.
Trots en tuff annonsmarknad redovisar vi det starkaste resultatet någonsin i Schibsted Sveriges historia. Det är framförallt drivet av tillväxten i våra digitala verksamheter som nu uppgår till över hälften av våra totala intäkter, säger Schibsted Sveriges koncernchef Raoul Grünthal, i en kommentar.
Classified (med Blocket, Stepstone och Bytbil) ligger inte under Schibsted Sverige organisatoriskt, men räknas in i Schibsteds verksamheter i Sverige i årets bokslutskommunikation. Classified Media i Sverige hade ett resultat på 489 (448) miljoner och en omsättning på 939 (866 miljoner). Marginalen var 52 procent.
Schibsted Sverige (Aftonbladet, SvD och Schibsted Growth) hade en omsättning på 4 155 (4 109), ett rörelseresultat på 425 (391) miljoner, och en marginal på 10 procent.
Axel Andén
Ämnen i artikeln:
Schibsted Sverige