måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Rekord för tidningarna på nätet

Publicerad: 17 februari 2012, 07:46

Sista kvartalet 2011 ökade morgontidningarnas annonsintäkter med 26 procent.


AA

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se


Morgontidningarna ökade nästan dubbelt så mycket som den samlade bannerannonseringen, enligt TU:s Internetbarometer som görs i samarbete med IRM.

Annonsintäkterna fjärde kvartalet uppgick till 153 miljoner kronor, vilket är den högsta kvartalssiffran sedan mätningarna startade 2007.

Av det stod storstadssajterna för 91 Mkr och landsortssajterna för 62 Mkr. Kvällspress ingår inte. (Aftonbladet redovisade sina onlineintäkter igår: 57 miljoner, men där ingår även läsarintäkter via Plus som en mindre del.)

Helåret 2011 ökade annonsintäkterna för morgonpressens sajter med 9 procent. storstadssajternas med 14 procent på helåret, och landsortssajternas ökade med 3 procent.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev