Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Reklaminköpen fortsätter öka

Publicerad: 30 Augusti 2006, 13:57

Investeringarna på mediemarknaden fortsätter att växa. Under årets andra kvartal ökade de med sju procent, enligt siffror från IRM, Institutet för reklam- och mediestatistik.


Totalt uppgick investeringarna till drygt 7,8 miljarder kronor. Tv, utomhusreklam, bio och radio redovisar tvåsiffrig tillväxt.
Dagspressen är fortfarande det enskilt största mediet, med drygt 30,2 procent av mediekakan, men har tappat något jämfört med samma period i fjol (30,9). Detsamma gäller för gratistidningar 9,3 (9,7) och direktreklam 14,0 (14,5).

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.