Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Reklamcupen – snart även på nätet

Publicerad: 19 Augusti 2009, 09:24

Efter nyår drar en digitital version av DN:s reklamcup i gång. - Vi har lyckats bra med printversionen, och eftersom vi är mer än bara print så kändes det här naturligt, säger projektledare Kristofter Dalin.


Många bidrag, stor uppmärksamhet och ökad kännedom om tävlingen gör att DN nu tar ett steg till med sin reklamcup. Nu lanseras också en webbversion som lånat sitt koncept från printtävlingen. Byråerna möter varandra i enskilda matcher och en jury kommer att utse vinnaren som går vidare till nästa omgång.
Tävlingsbidragen är rabatterade jämfört med ordinarie annonspris men Kristofter Dalin tycker inte att det urholkar affärsmodellen.
– Absolut inte, på lång sikt är det här en bra affär för alla.

Hur tycker du det står till med kreativiteten när det gäller webbannonser?
– Lite som med print. Det finns både högt och lågt. Men det har varit en ordentlig utveckling de senaste åren. Och den vill vi stimulera ytterligare.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.